Teatru – Dramaturgie
-
Plecarea lui George Banu
Zi călduroasă de vară. Iunie 2018. Parfumul florilor de tei este încă ameţitor. Mulţimea de oameni de pe bulevardul Nicolae…
Citește articolul -
Realitate și iluzie. Încotro?
„Întunecând întunericul, iată porţile luminii.” Nichita Stănescu „Vorbesc pentru cei ce înţeleg” – spune Portarul la deschiderea Orestiei, care pare…
Citește articolul -
Faţă în faţă cu „reacţiunea”
În acest an, cum toată lumea ştie, Timişoara este Capitala Europeană a Culturii. Eveniment cert, presupun, de fală pentru bănăţeni,…
Citește articolul -
Identitate şi identităţi
După ce în 2020 nu au avut loc, motivul constituindu‑l fatidicul Covid‑19, iar în 2021 s‑a încercat o supravieţuire a…
Citește articolul -
Ecoul criticii
„Mi‑e frică de proştii răi.” I.L. Caragiale Condiţia esenţială a criticii este judecarea operei abia născute cu sentimentul de…
Citește articolul -
Experiment şi semnificaţie
1. Femeia mării este un spectacol marca Andriy Zholdak. La conferinţa de presă, moderată de George Banu, regizorul a făcut…
Citește articolul -
Viziuni poetice integratoare
Încep comentariul la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, a douăzeci şi noua ediţie, desfăşurat în plină vară, în…
Citește articolul -
Fantezie şi reflexivitate
Piesele incluse în colecţia Teatrul românesc contemporan, iniţiată de Editura Academiei Române, Undeva, Cândva sau Youthtopia, Frumoasa adormită şi trezită…
Citește articolul -
Performanţă şi diversitate
Decalată cu aproape o lună faţă de precedentele, care de obicei începeau în 23 aprilie, ziua când Shakespeare este pretutindeni…
Citește articolul -
Mostre de afirmare a identităţii
Equus În contextul dramaturgiei „tinerilor furioşi”, John Osborne, Arnold Wesker, piesele lui Peter Shaffer (Amadeus, În căutarea soarelui, Equus…
Citește articolul